Taggar

, , , ,

7H33 Borås – Betten & Breaking Dawn – Det var premiär för Breaking Dawn del 1 förra veckan, men inte förrän denna veckan har jag orkat ta mig till biosalongen för att kolla på den. Jag har läst alla fyra ”Twilight” böckerna och tycker att den sista ”Breaking dawn” har varit den bästa boken i serien. Dock blev jag lite besviken på filmen, det var inte alls så som jag hade tänkt mig den. Visst, den hade sina scener som var jättebra bra – men själva intrycket av hela filmen var mindre bra. Jag rekommenderar istället för er som är insatta i Twilight- serien att läsa boken istället. Jag läser den för tredje gången nu och jag är en sådan person som egentligen inte gillar att läsa böcker. Själva handligen i sista boken kretsar kring Edward och Bella som gifta, och att Bella oväntat blir gravid. Det spännande i boken och filmen är ”….kommer Bella överleva födseln… ….vad är det som växer inuti Bellas mage egentligen…. ….blir Bella en vampyr?” Läs boken eller kolla filmen för att ta reda på svaret på det! Boken är indelad i tre delar där man får läsa från olika perspektiv i varje del. I första delen läser man till exempel handlingen ur Bellas perspektiv. Jag ger boken betyget 5/5 ”Kanon Bra!” medan jag endast ger filmen betyget 3/5 ”Godkänd” på grund av att den inte alls var som jag hade tänkt mig den efter att ha läst boken!

Bettan & Dreamhack Igår åkte jag till Jönköping med min kära vän Malin för att besöka våra vänner på Dreamhack Winter 2011. Det var första gången jag var där och man blev så grymt sugen på att dra dit på riktigt (alltså ha med min egna dator och sitta där och spela). Om man kortfattat ska förklara vad Dreamhack är, så är det välrdens största digitala spelfestival. År 2009 var det över 200 000 personer som var där. Det man gör är att LAN:a, det anordnas många olika turneringar, band kommer dit och spelar, man sneakpeakar på nya spel som kommer mm. När jag var där igår kollade jag på ”Starcraft II” turneringen som gick, hälsade på alla mina kompisar som var där, gick runt och kolla på de olika stånden som fanns osv. På bilden ser ni mig, Malin och en Spartansk Dalahäst som några utav mina vänner byggt ihop av urdruckna pant burkar och en massa silvertejp. Jag ska lätt åka dit någon annan gång, fast då skall jag ta med min egen dator! Dreamhack får betyget 4/5 ”Mycket bra…men skulle varit en fullpoängare med 5/5 ”Kanon Bra” om jag hade varit med från början med min egen dator! Trevlig advent  och var försiktiga om ni går ut  i stormen hemma i Borås önskar –  Bettan