Taggar

, , , , ,


”Borås Borås” sången om Borås, av Galenskaparna och After Shave. Se hemsidan ”Gasverket” för mer info om Galenskaparna och After Shave (klicka här). För oss som är Boråsare är detta sången som får våra hjärtan att slå lite fortare av glädje och värme. Njut av filmen (finns många versioner på Youtube) och sjung med:

Sprid nyheterna, jag kommer idag, för ja vill bli en del av dig, Borås, Borås
i postorderskor, och algotskostym, gör jag entre i stora stan, Borås, Borås
ja jag vill vakna upp i stan som aldrig sover, där blir jag kung för en kväll, kvällen är min

på broadways estrad, var jag nummer ett, men det är här som jag vill slå, Borås, Borås
för om jag lyckas här, finns inga mer besvär, då har jag allt, Borås, Borås

Borås, Borås, ja jag vill vakna upp i stan som aldrig sover
där blir jag kung för en kväll, kvällen är min, min är den kväll där jag gör vad jag vill.

på broadways estrad, var jag nummer ett, men det är här som jag vill slå, Borås, Borås
för om jag lyckas här, finns inga mer besvär, då har jag allt, Borås, Borås